onsdag 20 november 2013

När jag liksom måste stanna och säga för tusende gången att detta är fantastisk och att jag älskar dig och att livet ler mot mig så mycket att jag blir knäsvag.

Vi är i Malaga, på vårt ganska spartanska "hotell" som visade sig vara ett vandrarhem och har det helt fantastiskt. Solen har skinit på oss hela dagen och stundtals var det så varmt att man uppskattade skuggan. Vi kom hit igår eftermiddag och sysselsatte oss mest med att hitta en buss till vårt hotell och försöka kommunicera med spanjorer som inte kunde ett ord engelska. Sedan letade vi efter en restaurang (utan resultat) så vi lagade oss lite god mat i vandrarhemmets kök istället. Vi bor på ett plutthotell med typ 10 rum utanför centrala Malaga. Tror det är typ 7 km in till city. Det tog oss i alla fall hela förmiddagen att komma dit när vi gick i morse. Sedan gick vi runt i staden och bara njöt av värmen. Åt lite mat (efter att ha bett en bön till Gud att killen som sålde maten hade koll på vad "NO MILK" betydde..) och strosade vidare. Bilden ni får se här tog vi på en utkiksplats som vi kämpade oss upp till. Det var jobbigt men så häftigt att se allt och bara ta in att vi är på semester. Tillsammans. 
Vi tog bussen tillbaka till hotellet framåt kvällen och nu har vi återigen lagat god mat till kvällsmat. Nu vilar jag trötta fötter och ska snart sova. Imorgon väntar en ny dag här i fina Malaga. Jag har det så bra! 

Kram på er där hemma. Jag hörde att den första snön kommit. Overkligt att jag var varm i kjol och linne hela dagen förut. Men allt har sin charm... Just nu föredrar jag sensommarvärme och hav framför snö ;) vi hörs! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar