onsdag 13 november 2013

om barn i egna världar och jag i en annan.

Hej på er. Idag har varit en spännande dag då jag vikarierat på en avdelning för autistiska barn på en skola här i Tranås. Dessa fantastiska människor som kan vara så svåra för oss som inte lever i deras värld att förstå sig på. En otrolig utmaning men så fantastiskt häftigt att få vara med och se hur man med olika hjälpmedel kan få en fungerande vardag för dessa barn. Så viktigt!

Annars har jag träffat min fantastiska bönegrupp idag och därefter pussat lite på min man. Sen gick vi till Svenssons och åt det traditionsenliga onsdagsfikat. Nu har jag däckat i min ena säng. Har någon slags undermedveten stress som pyr i mig så imorgon ska jag försöka ta tag i en hel del av den så att jag kan släppa allt och bara få må bra. Ska åka till Stockholm i helgen med två fina vänner för att hälsa på en tredje vän. Ser mycket fram emot detta. Så därför ska jag skriva ytterligare en lista och sedan försöka slappna av och sova. Imorgon väntar ännu en dag tillsammans med autism-gruppen så det gäller att vara utvilad. Man vet aldrig vad som händer nämligen... Men precis som många autistiska barns liv underlättas av rutiner och struktur så hjälper även dessa saker mig. Alla listor, scheman och minnesanteckningar jag gör låter mig släppa tanken från huvudet, låter den fastna någon annan stans istället tills jag faktiskt behöver tänka just den tanken. Så jag gör mina scheman, mina listor och så får det vara så.

Nu står det "sova" på listan. Godnatt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar