fredag 8 november 2013

för att lämna allt och bara kasta mig ut. Det är typ så sjukt läskigt att jag inte vet vad.

Igår när jag cyklat hem till min man och vi hade tittat på tv, ätit kvällsmat och haft en väldigt mysig kväll så slängde jag ur mig, precis när vi krupit under täcket och skulle sova:
- Ska jag åka till Kenya eller inte?
(För er som inte vet har jag sedan väldigt många år tillbaka haft en dröm om att åka till något land i Afrika för att där volontärarbeta på ett barnhem i några månader. Nu finns möjligheten för mig att åka till Kenya och jag ska bara orka bestämma mig för om i vår är rätt tid.)

Och så pratade vi lite och Alexander som för övrigt en gång sa "Jag älskar dig mest när jag inte är med dig" (haha, oklart hur det ska tolkas) öppnade mina ögon för att i vår egentligen på många sätt vore väldigt bra. Och ja, det vore det! Men samtidigt är jag rädd, rädd för att lämna allt här. Rädd för att åka iväg till något okänt. Men när är man inte det?

Igår kväll kunde jag inte riktigt sova för alla tankar bara snurrade, Alexanders ord "Jag säger inte att det är nu eller aldrig.. men..." startade igång en jobbig men nödvändig process. Jag måste komma fram till om och i så fall när jag ska åka. Det är sjukt svårt att veta ska jag säga er.

Så, nu ska jag skriva lite listor (ang. gårdagens inlägg) och ta mig en rejäl funderare på vad jag vill med mitt liv. Får se om jag någonsin kommer på det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar