lördag 2 november 2013

för nu längtar jag efter min säng, min alldeles egna lilla plats i världen.

Just nu sitter jag hemma i soffan och bara andas ut. Hemma igen efter en vecka i resväska. Åkte till Stockholm och min vän Ebba förra lördagen. Sedan kom min familj upp och vi semestrade några dagar i samma stad. De tre senaste dygnen har jag befunnit mig i kyrkan på ett läger/lan där jag varit ledare. Idag har jag haft kördag hela dagen inför en konsert som vi hade för några timmar sedan och nu, nu får jag äntligen bara vara. Så skönt även om allting den senaste veckan har varit väldigt roligt och givande.

Har verkligen haft en fantastisk vecka men nu är energin slut. I morgon ska jag ut till Söråsen för lite kalas och på måndag ska jag skjutsa mormor till sjukhuset i Nässjö. Sen, sen ska jag vila. Ska se till att vara ledig tisdag, onsdag och torsdag och bara vara. Pyssla, baka, sova. Det behövs nu. På tisdag har jag överlevt 3 långa veckor med mycket på schemat. Då är det dags att ha tomma, lediga dagar. Ser fram emot det. Men först ser jag fram emot kalas och mormor&jonna-dag.

Livet hörrni, det är bra fint.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar