måndag 10 september 2012

det kommer annat i mellan och det är bra.

Idag tog jag min vanliga 8 kilometers-runda med lilla fröken E som ville sjunga Imse Vimse Spindel och lära sig färger på bilar vart vi än gick. Så mysigt med sällskap av solstrålen själv. Denna lilla tös och hennes syskon lyser upp mitt liv. Älskade barn. 

Har dessutom gått runt och varit glad hela dagen när jag tänkt på min fina helg. En lång skön lördag av lite jobb, mycket vila och avkopplande myskväll med fina vänner fick hård konkurrens av en spontan söndag. Åkte med tidiga (eh,.. kom fram vid två - det säger ganska mycket om hur tiderna är) bussen till Jönköping och Svf för att överraska min sjuke Alexander med kramar och chokladbollar. Han blev tack och lov glad över mitt oväntade besök och vi fick massor med timmar för prat, låta-bli-att-pussas-för-du-är-sjuk-tillfällen, promenad och sedan sconeskväll med hans klass. Mysigt värre. 
Hemfärden blev fantastisk tack vare en tjej på bussen. 
Somnade glad i hjärtat den kvällen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar