tisdag 2 juli 2013

jag lever, jobbar, njuter och mår bra.


Det var länge sedan jag skrev här nu, jag har... inte tagit mig tid. Inte velat använda min dator. Ibland har jag fått lite dåligt samvete på grund av bloggen och alla ni som tittar in här varje dag utan att få läsa något nytt. Men samtidigt tänker jag att ni helst vill läsa bra saker och inte måste-inlägg. Men jag tänkte uppdatera er lite: 

Jag har jobbat på MollysHus (vi säljer fina kläder som du kan se på bilden) i lite drygt en vecka. I den fina butiken har jag hängt flera somrar nu men i år blev det bara en vecka då resten av sommaren är vigd åt annat jobb. Förra året jobbade jag på 4 ställen. I år gick det inte. Det känns faktiskt himla bra. Nu fick jag några dagar i affären med fina kläder och massor av inspiration - underbart. Sedan var det dags för nya äventyr: assistentjobb. 

Ett av de 4 arbeten jag hade förra sommaren är nu det jag arbetar heltid på i år. Det är ett fantastiskt jobb där jag trivs väldigt bra och där jag kan arbeta i mitt tempo och pausa när det behövs. Perfekt för mig och en förutsättning för att jag över huvud taget skulle kunna jobba i sommar. Jag känner mig så tacksam över detta arbete och den frihet det ger då jag jobbar långa pass både dagar och nätter vilket också ger ledig tid mellan arbetstillfällena. Prima skinka!

I övrigt lever jag med min man som också jobbar i schema med nattpass. Vi går om varandra på jobbet (vi arbetar på samma ställe) vilket gör att vi inte är lediga samtidigt så ofta. Å andra sidan får vi träffas korta stunder och ibland hitta lediga timmar här och där mellan passen. Det är värdefullt att få ha ett gemensamt liv, en vardag. Den här veckan är vi båda lediga på torsdag så då ska vi njuta ute i Söråsen, efter imorgon går jag på långledigt med 5 dygn ledig tid. Najs. 

Ja, det var lite uppdatering. Hoppas ni har en skön sommar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar