tisdag 2 juli 2013

och jag är säker att saften kommer smaka fantastiskt nu när vi alla hjälpts åt, så låt oss hjälpas åt att dricka upp den också.


Idag när jag kom hem från jobbet höll mamma och fröken S på att göra flädersaft. Prins I och lilla E ville såklart också vara med så vi fick plocka några blommor till deras mamma också. Vi gör mycket tillsammans och det tycker jag är fantastiskt. Vi har tagit bort staketet mellan våra hus och på vintern skottar vi en liten gång mellan våra hus så man ska kunna gå mellan i inneskor utan att bli blöt i snön.

Den gången pappa gjorde alldeles för mycket pannkakor var det perfekt att ha tre små barn att bjuda in på pannkakskalas och nu när massa jordgubbar var inköpta fanns det ett gäng provsmakare. Vi är nästan som en stor familj, lånar saker av varandra (på tal om det kommer Camilla in när som helst och letar efter en klänning i min garderob) och delar livet. Det är så underbart.
Fröken S (som dagen till ära har en ängel målad i ansiktet) hjälpte mamma och mig med saften och lilla E stod under stegen och fångade blommor som pappa klippte ner. Prins I höll räkningen så att vi fick rätt mängd blommor. Alla kan hjälpa till med något och alla har något att ge - det tänket gillar jag. För livet blir så mycket lättare när man hjälps åt, och alla kan göra något, även om det bara handlar om att skrika "meeeeeeja Lasse, meeeeeja blommoj till MIIIIIIG" så sött som bara en liten unge kan göra. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar