fredag 5 juli 2013

tänk att du lilla kan läka mitt hjärta och fylla det med kärlek när jag inte trodde att mer kunde få plats.


Idag fick jag låna en liten Emmy från min vän Maria. Jag gick helt enkelt fram till henne och sa att jag tror jag tar lilltjejen en stund och vips så fanns där en liten tjej i min famn. Små fingrar som fastnade i mitt silverhalsband, några vassa små naglar i min mun när fröken bestämt ville ha handen där och en panna lutad mot axeln när nacken blev trött. Små tår att svepa in i filten och en mjuk kind att pussa på. Och en mamma bredvid som fick pusta ut en stund och ta hand om resten av sina barn. 

Jag fick låna skruttan i någon timme medan Maria var taxi åt de andra barnen och jag njöt. Vi kramades lite och sedan var det dags för tupplur i vagnen. Helst hade jag aldrig velat släppa taget om flickan men så är det när man lånar något - det måste tillbaka till sin rätta ägare. Men med hjärtat påfyllt av bebisgos och ett löfte om att få låna ungen igen gick jag hem glad i hågen. 

Sedan dess har jag ätit glass på stan med mamma, pappa och "brorsan" Elias för att fira semestern och nu vilar jag. Promenaden förut tog på krafterna och tråkigt nog blir jag fortfarande väldigt trött av fysisk ansträngning. Men sakta men säkert går det framåt och med en liten unge i vagnen framför sig är det lättare att promenera. Så jag ska låna lilla Emmy fler gånger. Jag mår bra av sånt. 

Kram på er. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar