måndag 8 juli 2013

Det är fint att lära känna en människa, att se ännu en sida och älska den med.


Jag och Alexander jobbar båda inom handikappomsorgen denna sommar. Eftersom vi har jobb där man arbetar både dag och natt kan de dagar vi är lediga samtidigt räknas på en hand ungefär. Men idag hade vi en ledig dag tillsammans, en efterlängtad sådan. Vi åkte söderut till Jönköping för att gå på Ikea och prova ut en gemensam säng (galet, vuxenpoäng där!) och handla lite annat. Vi träffade Alexanders föräldrar där och blev bjudna på köttbullar (min favoritmat i typ hela världen) på det stora varuhuset. 

Framåt eftermiddagen åkte vi till en strand och fikade och därefter styrde vi kosan mot Eksjö. Där blev det minigolf och ännu ett fika. Jag tyckte det var väldigt mysigt och somrigt att spela golf men min karl blev mest arg. Inte på mig såklart, där har han det största tålamodet i hela världen, men på bollen/klubban/banan/livet osv. Minigolf var inte hans grej helt enkelt... 

Nu väntar en sista dags ledighet för min del innan det är full rulle med jobb som gäller. Men bara i 4 dagar - sen väntar en veckas semester med familjen. Jag hade sådan tur att mitt schema kunde läggas så att jag kan följa med utan att förlora arbetstimmar. Värdefullt! Att dessutom Alexander kunde göra detsamma - ja det är nästan, men bara nästan för bra för att vara sant. 

Hoppas ni alla mår bra och njuter av sommaren. Livet är fint hörrni. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar