tisdag 9 juli 2013

om fina stunder som värmer ett redan varmt hjärta.

Nu har jag haft ledigt i nästan en vecka. En fantastisk sådan. Det är dessutom ungefär en månad sedan jag tog studenten. Det känns underbart. Stressen har runnit av mig och jag lever här och nu. Försöker samla på ögonblick att värma hjärtat med. Det finns så många. Jag sparar dem inom mig, tar fram dem då och då och njuter en gång till.

Jag har haft några lugna dagar i Söråsen, jag har gått på loppisar, jag har varit på sjön två dagar, jag har legat på stranden och läst bok, jag har picknickat med fina Maria, jag har blivit bjuden på paj, jag har samlat vuxenpoäng på Ikea med min man, jag har ätit glass (!) och mycket mycket mer. Jag har haft semester.

Nu är jag redo för jobb, taggad för att ge min brukare två riktigt fina dagar framöver. Om tre pass ja om fem dagar väntar ytterligare en veckas ledighet. Jag njuter. SÅÅÅ mycket. Tacksam ända in i själen. Sommaren - jag älskar dig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar