söndag 23 juni 2013

om att vara rädd för trötthet och om att inte riktigt orka.

Idag har jag varit sjukligt trött. Typ som i höstas. Jag somnade en timme före Alexander igår och vaknade en timme efter honom i morse. Efter frukost sov jag en timme till och när jag kom hem sov jag ytterligare en. Hade glömt hur det känns att vara så trött att man inte orkar gå en liten promenad eller ens ta ett varv runt huset. Jag hoppas innerligt att detta är något tillfälligt för annars blir det inte bra. Jag vill orka leva nu ju.

Förutom att denna trötthet skrämmer mig lite och att magen krånglar som vanligt så mår jag rätt bra. Jag tror jag svajar lite nu efter allting i slutet av terminen. Nu är det dags att landa, att ställa om. Och alla sådana omställningar kräver lite mer av mig. Just nu mer energi än jag har.

Jag ska försöka ge mig själv en lugn vecka. Egentligen skulle jag varit ledig nu i 7 dagar men jag fick några pass på fina, älskade butiken Mollys Hus den här veckan. En heldag imorgon som jag hoppas går bra och sedan lite kortare pass. Ofta ger det energi och inspiration att jobba där så jag tror säkert att det ska gå bra.

Men nu ska sömntutan sova. Trots 12 timmar sömn är jag trött. Godnatt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar