söndag 23 juni 2013

min midsommarhelg.

Jag jobbade på midsommaraftons dag vilket bara var trevligt. På kvällen var jag bjuden till min vän Li där vi hade knytkalas och grillade tillsammans med fint folk. Vi avslutade kvällen med ett nattdopp i sjön innan jag och mannen åkte till Söråsen. Efter en lång sovmorgon började vi förbereda inför eftermiddagens fest som vi bjudit till. Ungefär samma folk som vi firat midsommar med kom ut till landet och hade en underbar dag. Vi åt rabarberpaj, spelade kubb, gosade med kattungar och pratade. Framåt kvällen tändes grillen och vi dukade upp ett buffébord med pajer, sallader, bröd och annat gott. Sedan var det dags för ett dopp i badtunnan. Kvällen avslutades med sällskapsspel och skratt.

Tänk vad härligt med vänner. Gemenskap. Jag gillar det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar