måndag 10 juni 2013

om brända köttbullar, fin vän och om trötta ben efter en storgatas dans.



Tack snälla ni för responsen på förra inlägget, det värmer så mycket! Just nu är jag trött, är tillbaka i en period där jag behöver sova någon timme varje dag för att orka med. Lotta och jag har pratat om att det antagligen kommer komma någon slags efter-reaktion på den senaste tidens press och jag antar att denna trötthet är just detta. Men så länge jag sover fungerar det bra och jag mår fint.

Tillbringade några dagar i Söråsen förra veckan för att försöka vila upp mig lite, helgen har bestått av kalas och studentkarneval med klassen. Jag studsade omkring utklädd till zombie i en timme och efter det var jag mör som en bankad fläskfilé. Men det var otroligt roligt att orka vara med klassen - jag kan fira studenten nu. På riktigt. Värmde upp genom att fira min älskade barndomsvän Lovisa som tagit studenten i förra veckan, galet att vi har blivit så stora nu.

Kvällsmaten idag bestod av rester tillsammans med extra-familjen. Det var kaos som vanligt men alldeles fantastiskt. Tänk vilken lycka att ha massa fina människor i sitt liv att dela några brända köttbullar och stekt ägg med. Tänk att känna varandra så väl att man kan säga "Kom hit och ät, men kom mätt för vi har inte så mycket mat att dela på. Eller förresten - ta med egen mat." Jag älskar det.

Veckan som kommer innebär mycket aktiviteter och festande med klassen, hoppas orka vara med på en del i alla fall. Eventuellt skippar jag morgondagens vattenkrig för att orka resten av veckan, vi får se. Hur som helst kanske det blir klent med uppdateringar här. Men vi hörs, förr eller senare. Och vill du ha lite mer koll kan du följa mig på instagram - jonnli heter jag där.

Puss och kram.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar