torsdag 15 mars 2012

tänk om jag vore som du?

det är lite tunt med inlägg här just nu. mest beror det på att jag inte längre har en iphone att fota min vardag med, vilket i sin tur gör att jag inte har några foton att visa upp, vilket i sin tur för med sig att jag inte skriver här. för vem vill bara läsa massa text utan att få se bilder? tja, jag själv i och för sig... men så är det ju inte så att det bara är jag som läser.

i vilket fall som helst så tänkte jag säga hej. utan bild.

hej!

jag tycker om många människor. men just idag tycker jag alldeles särskilt mycket om Malin. denna fantastiska människa flyttade hit närmare bestämt någon dag innan min födelsedag detta år, alltså i januari. på bara några månader har hon blivit en av mina närmaste vänner.
få människor är så sprudlande som henne. förra gången hon var här städade hon mitt skrivbord vars bordsskiva inte skådat dagens ljus på minst 4 månader och idag frågade hon om vi inte kunde ta och städa min bokhylla som mest varit kaos i ett år. jotack sa jag.

jag behöver människor som malin. som blåser in i mitt liv och hjälper mig att inse att det antagligen inte tar mer än 20 min att ta tag i något som grämt mig i ett halvår. som ibland bara gör, tar för sig och hjälper till. som har lite energi över att ge mig.

om du läser det här malin - tack.
givetvis för att du dammade min bokhylla och hjälpte mig att gå igenom all gammal skit som fanns där.
men också tack för att du ser när jag är trött och behöver hjälp.
för att du inte är rädd att göra saker.
för att du är du.
tack.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar