torsdag 15 mars 2012

om vi slutar pressa va?

såhär sitter vi om dagarna, funderandes på de allra knepigaste ekvationer. eller åtminstone gjorde vi det. nu är matte b slut och matte c har börjat. men då den kursen är utökad hos mig påverkar den inte mitt slutbetyg och jag kan sänka kraven betydligt då jag inte längre behöver förstå allt för att få ett bra betyg. och vet ni? helt plötsligt blev matte kul.

när pressen och kraven försvann ersattes de av inspiration och vilja att lära sig.
detta tänker ta med mig den även på andra områden. om jag slutar känna mig tvingad att göra vissa saker kanske de istället blir roliga?

jag ska testa genom att gå upp 3 timmar innan skolan börjar imorgon för att städa. ja, råstäda i 2 timmar och sedan äta en god frukost. japp, så får det bli.
godnatt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar