fredag 16 september 2011

PARADISET.

I förra veckan tog jag mitt pick och pack och flyttade ut till denna fantastiska stuga för att bo där ett tag med fina vännen Klara. Hennes kusiner äger stugan som är helt otroligt vacker och underbar som helst.

Denna bilden tog jag en morgon klockan sju när jag vaknat och sett solen skina så fint över sjön. Då tassade jag ut i rummet och satte mig i soffan och bara njöt.

På kvällarna åt vi lite mat och mycket choklad. Och så drack vi te och tände ljus och kände att vi hade det så bra att vi nästan trillade av stolen. En kväll tog vi ett nattdopp och kröp frusna upp vår säng, sedan låg vi där och pratade om och med Gud tills vi somnade gott.

Hur tungt det än kunde vara att cykla en halvmil i motvind efter skolan för att komma hem till vårt paradis så var det alltid värt det. Jag vet få ställen som får mig att koppla av så mycket som denna lilla stuga, lugnet där ute är fantastiskt. Sjön och naturen är så vacker och friden känns så påtaglig.
Tack Klara och fam. Horgby för lånet av ett fantastiskt hem i någon vecka. Det här ska jag leva på länge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar