onsdag 28 september 2011

GunMargareta.

Idag cyklade jag hem till mormor och morfar efter skolan. Vi pratade om svampställen, huruvida man ska använda backspeglar när man backar runt gathörn eller inte, vad man kan göra på vattengympan och mycket annat. Och så åt vi plättar med bär, nutella och massa socker. Det var mumsigt.
När morfar rymt ner till stan gjorde mormor och jag det vi är bäst på - nämligen säga till varandra att blunda, låtsas att vi är 5åringar och sedan slicka av tallriken med massa god bärsaft på. Efter år av träning har vi kommit fram till att det är bästa metoden för att ingenting ska gå till spillo.

Sedan loggade vi in på Facebook och tränade lite på hur det funkar. Min mormor gör sitt bästa för att hänga med i tekniken, och vem vet - kanske lyckas hon gå in och läsa detta. I sådana fall vill jag mest säga

jag älskar dig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar