onsdag 18 maj 2011

check!

jag gillar att göra listor. listor på allt. på vad jag ska göra, på vad jag borde göra, och på vad jag vill göra. det ger mig kontroll och koll på tillvaron, ett sätt att se att man klarar jobbiga saker och ett sätt att se allt roligt som ligger framför. listan på saker som måste bli gjorda består mest av skolarbeten, prov och inlämningar som en fin avslutning på terminen. på ett sätt är det deprimerande att se att jag har minst 10 stora betygsgrundande skoluppgifter kvar, men å andra sidan är det samtidigt en befrielse. det är ju trots allt bara tio saker. man kan börja räkna ner. snart andas ut. jag klarade det liksom. jag överlevde.

och när tråk-listan är klar, då ska jag börja på min roliga lista. den börjar såhär:
- njuta av 10 dagar i Spanien med min finaste J och hans familj
- sjungasjungasjunga med min kör i Uskavi
- vakna av fågelkvitter, inse att det är sommarlov och att jag har en ledig dag.
- sy
- pyssla
- springa ner till Ebba och prata bort 1 timme bara sådär
- ha massa grillkvällar med mina vänner
- cykla till Hättevik och bara vara och känna att det är fint med sommar
- åka båt
- cykla på picknick
- ha fina klänningar
- gå barfota med röda tånaglar
- göra flädersaft
- plocka blåbär med mormor
- cykla tandemcykel
- äta jordgubbar med mjölk och massa socker
-
-
-
jag skulle kunna hålla på i evigheter. och det tänker jag göra. för jag ska börja njuta nu. av livet och allt fint det innebär. amen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar