torsdag 31 december 2009

tjugohundratio.

jag sitter här i mitt kök, för ovanlighetens skull sminkad och uppklädd. det är exakt 7 och en halv timme kvar av året som gått. ett spännande år, och precis som de flesta år som gått har jag förändrats under de 365 dagar som passerat.
det är inte så att jag kan sätta fingret på vad det är, men jag ikväll är inte samma jag som för ett år sedan. jag antar att jag har längre hår, att jag har annorlunda kläder och kanske har jag till och med blivit någon centimeter längre. men jag tror inte det är det viktiga.

Jonna idag är mognare, mer erfaren och säkrare på sig själv. inte så att jag vet helt och hållet vem jag är, och att jag alltid känner mig på topp. verkligen inte. men på något sätt lär livet mig - varje år - att jag klarar mer än jag tror. att jag är stark och sakta men säkert börjar förstå.

förstå att livet inte är en dans på rosor. men jag förstår att det är värt att dansa ändå.

5 kommentarer:

  1. Helt rätt tänkt, och väldigt klokt skrivet måste jag säga, hur är det med magsjukan?
    Gott nytt år :D <3

    SvaraRadera
  2. tack elin. spontant sådär, men ja, det är nog sant det jag skrev. man förändras hela tiden - förhoppningsvis till det bättre :)

    jag har aldrig varit sjuk, men hela familjen har varit hemma mellan jul å nyår. men nu är karantänen över och vi är friska! vilket är väldigt skönt :)
    hur är det med dig? kram.

    SvaraRadera
  3. de enda folk borde göra är att dansa!:D

    SvaraRadera
  4. Gott Nytt År och Grattis! Hoppas du dansade hela natten och att du hade kul=)

    SvaraRadera
  5. tack tack. jodå, vi röjde till kl. 4 tror jag. det var himla kul :)

    SvaraRadera