lördag 5 december 2009

sånt som gör mig glad.

Jag tänkte på min lista över saker jag inte gillar, och kom på att jag kan göra en tio gånger längre lista på saker jag faktiskt tycker om. så här kommer den:

1. att vakna en lördagmorgon av att pappa kommer in mitt rum med nybakade scones eller våfflor. Sen kommer han med fler och fler tills jag storknar och inte får plats med fler i magen. (ja, jag vet, detta är nästan för bra för att va sant.)

2. när Isac 4 år, kommer in i mitt kök med det fulaste porträttet jag någonsin sett av mig och stolt säger: detta är du, du får den av mig!

3. att inte ha pluggat till ett glosförhör och läraren glömmer bort det. små ögonblick av lycka! (händer dock lite för sällan.)

4. att ha ett alldeles nystädat rum och njuta av det, samtidigt som jag är stolt över mig själv för att äntligen ha städat det.

5. när en vän ringer och pratar med mig.

6. när jag lyckas riktigt bra med något jag inte trodde jag skulle klara av.

7. när en vän lyckas riktigt bra med något vi inte trodde den kunde. då blir man stolt för någon annans skull och den känslan är underbar.

8. när man sitter i samma rum som hela sin älskade familj och dricker blåbärssmoothie. detta gör jag just nu, och jag gillar det :)

vad står på din Detta gillar jag - lista?

2 kommentarer:

  1. att sitta och lyssna på Melissa horn och inse att vartenda ord hon sjunger sätter ord på mina tankar. Det är härligt.

    SvaraRadera