söndag 2 februari 2014

en liten sjuk en och en lugn dag.

Jag är lite sjuk. En fin elev var sjuk och behövde en kram. Dagen efter var jag också sjuk. Älskar det här med att ha svagt immunförsvar alltså. (Dock är jag sjukt tacksam över hur lite jag har varit sjuk denna hösten med tanke på alla olika förskolor och skolor som jag arbetat på. Kunde verkligen ha varit mycket värre!) Men jag ser det som en anledning till att ta det väldigt lugnt idag. 

Igår eftermiddag åkte jag och Alexander till Söråsen för att fira jul med hans släkt då en magsjuke-epidemi i hans släkt ställde in festen när vi skulle firat för länge sedan. Tomten kom och chokladpralinerna plockades fram. Jag var dock trött, matt och småsjuk så jag vilade mest i soffan och lyssnade på när folk pratade och skrattade. Att ligga i hörnet på rummet, i en liten stuga med lågt i tak, med tända ljus och massa folk som skrattar, det kan vara väldigt mysigt även om man är lite sjuk. Särskilt om man får ha huvudet i sin älskades knä och känna sig hemma. 

Resten av lördagen låg jag i Alexanders familjs soffa och drack te och såg på tv. Sedan förflyttade jag mig till vårt alldeles egna (!) sovrum i ett uthus med världens skönaste säng. Efter en god natts sömn hämtade min snälla pappa mig i Söråsen eftersom Alexander och hans familj skulle på ännu en släktträff idag. Jag bara orkade inte följa med. 

Idag har jag legat i vår soffa här hemma, surfat på olika packlistor inför resan och sovit lite. Känner mig mycket bättre nu än igår. Kanske Gud var extra snäll mot mig eftersom han visste att jag blev smittad för att en elev behövde en kram och därför lät mig drabbas av en light-variant av sjukan :) 

Nu ska jag titta på så ska det låta med min familj och kanske äta popcorn. Puss! 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar