måndag 27 januari 2014

om ni kanske vet något som inte jag vet så kan ni ju säga till.


Här dricker jag något så vansinnigt äckligt som koleravaccin. I övermorgon ska jag dricka ett glas till och efter det är det bara tre ynka tabletter kvar och sedan är jag klar med vaccinationerna. Läget är typ oförändrat, jag har massor att fixa och är allmänt nervös och stressad inför resan men lite bättre känns det ändå nu. Hoppas på att få känna lugn inför resan så småningom, men hur det än blir så kommer det nog lösa sig. Intalar jag mig i alla fall. 

Jag är fortfarande mycket mer stresskänslig än jag var tidigare och särskilt jämfört med vad som är "normalt". Därför blir jag lite extra skör just nu när så mycket ska fixas och ordnas med. Så mycket viktiga saker. Jag försöker ta hjälp av nära och kära men ändå är mycket svårt att veta hur det ordnas bäst. Mamma ska fixa allt med reseapotek och pappa tar hand om bank och försäkringar. Om någon har tips eller råd i någon av dessa frågor - eller framför allt - i vad i hela friden man ska tänka på i allmänhet, snälla kommentera och hjälp mig. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar