fredag 17 januari 2014

om att fixa saker man inte har en aning om hur man fixar.

Just nu är det mycket som händer, och ändå ingenting. Jag försöker förbereda mig inför resan samtidigt som livet liksom rullar på. Det är svårt. Senaste veckan har varit jobbig, haft mycket resfeber och inte velat lämna Sverige. Försöker tänka positivt men tanken på att åka från tryggheten här hemma har varit jobbig.

Listan på saker som måste fixas innan jag åker är lång. Jag märker tydligt att det finns många fördelar med att åka genom tex en folkhögskola som hjälper en med förberedelser och delar ansvaret. Jag får liksom sköta allt - själv. Det är rätt svårt när man aldrig rest ensam innan och definitivt inte till ett land med så annorlunda kultur än den man är van vid. Men det kan inte bli mer än fel. Och sakta men säkert kan saker bockas av från den långa listan. Idag till exempel så kom försäkringspapper hem, så att jag förhoppningsvis får behandling om jag får rabies eller så att sjukhuset hjälper mig om jag blir allvarligt sjuk.

Om ni undrar varför det inte händer så mycket här är det helt enkelt för att jag har väldigt mycket annat att göra. Samtidigt som jag är trött, sover mycket och är nervös. Yiihu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar