söndag 19 februari 2012

Underbar resa!

Nu är jag hemma igen efter en f a n t a s t i s k vecka i Marsa Alam, Egypten. Var där tillsammans med Li, Joel & Leo och vi hade det oförskämt bra. Här ser ni en bild på poolen och längre bort skymtar havet där vi tillbringade många timmar. 
 Jag bodde med den här tjejen i ett fint rum med havsutsikt, i rummet bredvid bodde de andra två. Vi åt glass till efterätt varje lunch och njöt av alldeles för mycket mat. och då menar jag alldeles för mycket mat. 
 En dag åkte vi fyrhjuling i öknen vilket var en väldigt häftig upplevelse. Jag har aldrig varit så skitit i hela mitt liv som jag var när vi kom tillbaka till hotellet efteråt (min praktik på en bondgård inräknad) men det var riktigt roligt. 
 Här tog vi en paus i öknen och gick upp på ett berg. Så stod vi och njöt av landskapet och värmen, glada över att vara på äventyr tillsammans. 
 Vi badade i Röda Havet, snorklade med havssköldpaddor och Hitta-Nemo-fiskar i stora rev. Otroligt mäktig upplevelse, kan ha varit det vackraste jag sett. På dagarna var vi annars mest på stranden, spelade boule med galna italienare, promenerade eller läste böcker. 
 En morgon red vi kamel i soluppgången. Andra mornar gick jag ut och gick på stranden, satt och läste i morgonsolen eller tog en skön sovmorgon. Efter det väntade alltid en otrolig frukost med allt man kunde önska och lite till. 
 Det var mellan 25 och 30 grader varmt varje dag, soligt och skönt. Jag njöt i fulla drag. Många gånger var vi nästan avundsjuka på oss själva för att vi hade det så bra. Det var underbart att få njuta av sol, fina vänner och inga måsten i en hel vecka. 

Nu är jag tillbaka i verkligheten igen. Saknar redan Egypten, vårt fantastiska hotell, bara ben i converse och alla människor vi lärde känna. Med en förkylning som inte vill ge sig sitter jag i soffan efter en väldigt lugn dag och försöker samla ihop energi till att sätta igång med plugget. Pappa har lagat mat till mig och en fin vän ringde förut och pratade äventyr. Sånt gillar jag! Sverige är minsann inte så dumt det heller. 

Är så glad i hjärtat efter en fantastisk semester. Livet är fint. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar