lördag 4 februari 2012

hide away.

jag vaknar. solen lyser och jag andas. jag rostar två mackor till frukost och gör mig en stor kopp te. jag sätter upp mitt otvättade hår i en knut på huvudet, låter bli att klä om från pyjamasen. jag trär på ett par sockar på mina fötter och äter min frukost. jag ser min familj i vardagsrummet. vi pratar om solkräm och tider. jag skriver på mitt arbete. lyssnar på musik och pratar med min syster då och då. jag tittar ut genom fönstret. ser hur det glittrar. snön är vit och det är kallt. jag låter bli att byta om från pyjamasen igen. går ut en sväng. det glittrar och näsan blir kall. jag kommer in och värmer mig. fortsätter skriva. funderar. på min alldeles vanliga lördag. men samtidigt inte vanlig på något vis. allt är annorlunda. för jag andas varje ögonblick.

lever varje ögonblick.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar