onsdag 28 maj 2014

flätor som ska väck.



Nu har jag börjat det tidskrävande och tålamodsprövande projektet att ta ur alla flätor ur mitt hår. Runt 250 flätor är det som ska väck. Jag har nog fått bort 50 vid det här laget i alla fall. Någon som vill hjälpa mig med resterande 200? 

När jag tog ur flätorna i Kenya så bjöd jag ju in ett gäng tjejer från Love School som fixade alltihop på under 2 timmar, och idag saknar jag dem extra mycket. För nu sitter jag med en tandpetare eller bara med naglarna och drar upp varje fläta, en efter en. Till slut får man bort det löshår som är fäst i mitt egna hår vid hårbotten och då kan man lirka bort plasthåret och reda ut mitt egna hår. Det var exakt så de gjorde också, bara det att de var många fler. Och att de såg vad de gjorde. 

Hur som helst så har jag klippt av topparna cirka 2 dm så att flätornas längd är samma som mitt eget hår. På det viset sparade jag lite tid i alla fall. Sjukt skum känsla när Alexander satte saxen i och klippte! 

Nähä, nu ska jag ta och fortsätta mitt lilla projekt. Tacksam för mamma och Alexander som hjälpt mig med ett gäng flätor var de senaste dagarna. Men idag är jag ensam, så lika bra att sätta igång igen. Tjo! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar