söndag 27 maj 2012

jag ser en citronfjäril i kvällsolen.

jag vaknade i morse av att klockan på ungen pep för att berätta att pappas sockerkakor var färdiggräddade, och sedan dess har jag varit i farten. jag har en stor uppgift i samhällskunskap b som jag har jobbat med hela dagen, med hjälp av både pappa, mamma och mormor. vi har suttit ute i trädgården och sammanställt en enkät samtidigt som vi lyssnat på morfars dåliga skämt och funderingar kring var han kan ha lagt sin nyckelknippa. 

efter en liten fikarast är det nu dags att ta tag i arbetet igen. jag längtar så till sommarlov och ledig tid. 
jag ska läsa böcker i hängmattan under körsbärsträden i söråsen, äta frukost på ebbas altan, dricka överblivna ljumna festisar på hätteviks tak när solen går ner med mina vänner, tälta i trädgården bara för att det är kul och ja.. allt sånt där ni vet. bara vara

men nu - statistik. 
tur att fåglarna kvittrar i alla fall. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar