söndag 20 mars 2011

jag tycker om


Jag tycker om att äta äpplen med kanel och socker, att vakna sakta när det blir ljust och solen skiner när man tittar ut, att leka med Isac & Stina, att baka muffins, att pyssla, göra fina kort och leka konstnär. Jag tycker om när sopbilen kommer och man känner att våren är här på riktigt, när de första blommorna tittar upp och när man hör fågelsång på väg till skolan. Jag tycker om att se en riktigt bra film, att någon ringer mig och pratar en stund utan speciell anledning, att ha ett nystädat rum, att titta i fotoalbum, att somna om kvällen av att folk pratar i bakgrunden, att äta piggelin, att sjunga alldeles för högt när jag är ensam hemma, att krypa ner i sängen med nya lakan och be aftonbön innan jag somnar. Jag tycker om att att gå på promenad och hålla Jonatans hand utan vantar för första gången på en mindre evighet, att äta äppelpaj, att dela livet i min cellgrupp, att dricka te och prata om livet med vänner.
ja, allt det och mycket mer
det tycker jag om.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar