lördag 26 februari 2011

som flyr in i Din stora famn.


lilla barn, vad jag lär av dig, du har inga bekymmer
lilla barn, vad jag lär av dig, du bara vilar i trygghet
du litar helt på att mor och far vakar över dig, alltid
så vill jag lita på Dig, o Gud, och vara trygg i Din kärlek

lilla barn, vad jag lär av dig, du har inga bekymmer
lilla barn, vad jag lär av dig, du bara vilar i trygghet
lär mig Herre, att som ett barn, glädjas över allt skapat
som lilla fågeln upp på en gren, och som blomman på marken

gör mig likt ett barn, o Gud, som en döljer sin rädsla
men flyr in i Din stora famn, där Du stillar all oro

och viskar stilla att Du är här, Du vill ta mig vid handen
och leda mig hela vägen hem, till Ditt himmelska rike

Gör mig till ett barn, o Gud, lär mig leva i trygghet,
hos Dig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar