onsdag 25 juni 2014

Den bästa stunden.


Efter en lång dag med 14 timmars jobb landade jag för en stund sedan här. I dubbelsängen som vi fått av mamma och pappa i mitt nya rum på vinden hemma. Att få krypa upp här, liksom landa efter en lång dag och varva ner - det älskar jag. Särskilt idag eftersom jag vet att jag är ledig (äntligen!) imorgon och därför kan njuta av att en sovmorgon väntar. Så fantastiskt skönt! 

Jag jobbar rätt mycket just nu. Lite för mycket eftersom jobbet är så intensivt och allting är nytt. För första gången har jag ett sommarvikariat som undersköterska inom hemtjänsten. Det är ett fint jobb och så viktigt, men jag blir helt slut. Så därför är det skönt med två hela dygn ledigt. I slutet av nästa vecka byter jag jobb till personlig assistent på ett ställe jag jobbat mycket de senaste åren. Det känns skönt att veta hur allt funkar från början så man känner att man kan göra ett bra jobb. 

Men innan dess ska jag njuta av lediga dygn. Jag har 5 saker planerade under dessa dagar. 
1. Lunch med min man
2. Spela kort med mormor
3. Äta godis i Andreas soffa ihop med fina vänner
4. Äta på resturang med min man igen
5. Se på film och ha en lugn skön fredagkväll med Alexander

Ja, detta ska bli såå skönt. Godnatt på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar