tisdag 20 augusti 2013

för i rutiga stövlar och håret i knopp känner jag mig så livs levande. och med barr i håret och mossa under fötterna mår jag fint.

Åh vad jag älskar att plocka blåbär. Känslan av att ta tillvara på vad som finns givet, att veta att man fyller på förråden inför vintern. Jag tycker det är så härligt. Tror seriöst jag blir helt klubbad av endorfiner när jag kvistar fram där i skogen och fyller mina hinkar. Hittills har jag plockat närmare 30 liter och jag planerar att plocka mer imorgon. Tyvärr är vår frys full till bredden men jag tänker att det finns andra människors frysar som gärna skulle ta emot en liter blåbär eller två. Eller vad säger ni? 

Idag har jag haft min första dag som arbetslös och semesterveckan jag givit mig själv är över. Inte för att det är särskilt stor skillnad eftersom jag är arbetslös, men ändå. Jag ska försöka ge mig själv lite rutiner - sova, äta och motionera vettigt. Jag tycker Clara beskrev det så bra här. Nu är det dags att ta hand om mig själv! 

I morgon ska jag vabba istället för mamma C i huset intill som börjat jobba igen efter flera år hemma med barnen. Fröken S (som börjat skolan - hjälp vad tiden går fort) blev sjuk efter första dagen med klassen så vi ska vara hemma i morgon, äta glass och mysa med film. Vilken förmån att få rå om henne lite extra och samtidigt hjälpa den familjen med livspusslet. Glädje! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar