onsdag 7 augusti 2013

en del av de veckor som gått, om stunder som varit och tid som passerat. om minnen och tankar och konsten att njuta.


Hejsan alla ni och TACK till er som tappert klickat in här varje dag nu i sommar trots min näst intill obefintliga uppdatering. Jag har saknat bloggen men valt att pausa helt från datorn nu i sommar. Faktum är att internet och sociala medier har prioriterats ner även på telefonen. Jag har tagit en liten paus helt enkelt - välbehövligt. Nu har jag massor jag vill berätta och visa er istället. Det går liksom inte att berätta allt, men min sommar har varit helt fantastisk! 

Funderade på att göra ett megalångt inlägg om hela min sommar men bestämde mig för att dela upp det lite. Därför får ni endast två bilder denna gång. Det ena är på mig och Maria en kväll i juli när vi åt körsbär tills magen stod i fyra hörn. I år har vi haft turen att få massa bär på vårt träd och fåglarna har hållit sig borta så jag har ätit för glatta livet. Mums! 

Samma kväll skördade vi också dessa läckra morötter och skrattade högt när vi tyckte de såg ut som en hel liten familj. I år har jag odlat både morötter och ömt vårdat en liten paprikaplanta (som faktiskt bär tre paprikor för tillfället) vilket nästan innebär personligt rekord i trädgårdsintresse. Pappa Morot med bebis Morot i knät, lillebror Morot i mitten och så Mamma Morot lite läckert på kanten. Fint va? Goda var de också! 
Ibland funderar jag på vad jag har haft för mig de senaste månaderna egentligen och jag vet inte riktigt om jag ska vara ärlig. Jag har jobbat heltid som personlig assistent och där emellan vilat, åkt på små dagsutflykter och båtturer. Dagarna har gått snabbt men jag har tagit vara på varje stund och verkligen njutit. Det har jag blivit bra på den senaste tiden - att njuta. Det är väldigt bra att vara bra på det. Livet blir så mycket mer då. Så njut kära ni. njut av regnet, solen, vinden och livet. Lev.

Puss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar