lördag 30 januari 2010

01.31 och jag tänker på natten.

klockan är mitt i natten och jag vandrar hem i ett gnistrande vackert kvarter och jag tänker på hur lycklig jag är som har så fina vänner och ett så fint land och så få problem just nu och jag känner mig så lycklig att jag måste dansa runt i mitten av gatan och svänga med armarna och hoppa hoppsasteg bara för att låta glädjen roas lite och jag tänker att det är tur att ingen ser mig för vad skulle de tro? sen tänker jag att vad tråkigt att ingen ser mig eftersom alla sover såhär dax, för om de hade sett mig hade jag och min nattdans i den gnistrande snön gjort även någon annan människa glad. men inatt dansar jag för mig själv och för min värld och om någon ser eller inte spelar ingen roll - just nu är lyckan total och det är bara så underbart att få leva.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar