tisdag 22 september 2015

om änglar i tant-form.

idag fick jag typ 30 bullar av en fin tant i kyrkan som sa att jag kunde använda dem på något bra sätt. det gjorde min dag, särskilt eftersom jag innan det tillbringat väldigt många timmar på ett iskallt kontor (pga krångel med kyrkans uppvärmning) med massa teknik som inte fungerade (mitt värsta!) i ett försök att göra mitt jobb. dessutom misslyckades jag med min lunch, spillde ut min kollegas varma choklad (vi fick ta till vissa ohälsosamma knep för att hålla normal kroppstemperatur), lyckades radera 420 telefonkontakter och ja..det var nog det. men mitt i denna frustration och kalla nästipp kom alltså en liten ängel och puff - så visade sig omtanke i form av äkta kyrk-tant-bullar.

så nu har jag tänt ljus här hemma, ätit en bulle och hängt två på grannarnas dörr. jag hoppas det räknas som "att använda väl". tack Gud för tanter som ger bullar och kärlek.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar