torsdag 13 november 2014

jag mår bra nu. på riktigt.

Klockan är sent och jag har sovit alldeles för lite på sistone. Men jag mår bra. Livet ler och jag känner mig glad i hjärtat. Visst finns det sämre och bättre dagar, men jag kan verkligen konstatera att jag är frisk. Jag har inte ätit mediciner mot depressionen på över ett halvår och det har fungerat hur bra som helst. Så länge jag får sova lite extra ibland fungerar min vardag med runt 8 timmars sömn per natt. Jag kan vara med på idrotten, jag kan vara med om situationer som jag förr kunde må dåligt av men nu hanterar på ett sunt och friskt sätt. Jag kan skratta så tårarna rinner och gråta över helt normala saker. Jag är mig själv igen.

Visst är mitt minne inte tillbaka helt och hållet, jag har fortfarande inte riktigt lika bra koll på livet. Jag blir ibland påverkad av stress betydligt mer än vad som är rimligt. Men förutom det - är jag tillbaka.

Jag är så otroligt tacksam och lycklig så ni anar inte.

Ville bara säga det. Godnatt

2 kommentarer:

  1. Det var så längesedan jag tittade in på din blogg, har helt enkelt glömt bort det. Nu när jag gjorde det blev jag så lycklig av att läsa det här inlägget! Är SÅ glad för din skull och hoppas innerligt att du fortfarande mår bra! Heja Jonna! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men åh. TACK för att du skriver detta. Blir alldeles rörd. Jag mår fint, så otroligt tacksam för det. Jag vet inte riktigt vem du är (har en gissning dock) men oavsett så hoppas jag så att detsamma gäller dig. KRAM

      Radera