måndag 9 september 2013

för tiden går och jag med den, vi hittar balansen tillsammans.

Livet rullar på. Jag har fått betydligt mer jobb än jag vågat hoppats på vilket är fantastiskt skönt. Det betyder dock väldigt mycket mindre tid för dator, pyssel och annat trevligt - typ bloggen. Hoppas snart vara lite mer aktiv här igen, jag älskar ju att blogga!

I morgon ska jag vara fritidspedagog hela dagen och likaså på onsdag. Torsdag är jag personlig assistent och i helgen jobbar jag natt som assistent igen. Ja ni ser, jag får ihop mina timmar. Det går bättre nu med balansen och jag har lovat mig själv minst två lediga dagar varje vecka. Eftersom jag jobbar varje helg fram till oktober blir dessa lediga dagar ofta mitt i veckan och flera gånger har jag tackat nej till jobb just de dagarna. (Det är ju då alla inom skola och barnomsorg kan behöva vabba eller vara lediga). Det tar emot lite men jag vet att jag måste vara rädd om mig själv och inte gå ut för hårt nu i början. Det räcker att jobba heltid liksom, man behöver ju inte fläska på med dygnet runt varje vecka ;)

Hur som helst - imorgon blir en lång dag. En lite för lång kanske. Vilket jag kommer kompensera med en lugn onsdag. Men hur som helst - jag måste sova. Godnatt fina ni. KRAM.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar